Overzicht publicaties KPN Resultaten 2017

“Onze strategie Vereenvoudigen, Groeien, Innoveren heeft in 2017 substantiële resultaten opgeleverd. We hebben onze klantenservice geoptimaliseerd en in Consumentenmarkt richten we ons specifiek op huishoudens. Dit heeft geleid tot klanttevredenheid die nog niet eerder zo hoog was en bovendien zien we dat klanten door deze aanpak meer aanvullende diensten afnemen.

De verbeterde omzettrend van Zakelijke Markt toont aan dat we goed op weg zijn om deze omzet te stabiliseren. KPN heeft zijn positie in de groeiende IT-markt versterkt met overnames in belangrijke onderdelen, zoals security en werkplekbeheer. We zien een sterk momentum in de groei van KPN ÉÉN in het MKB en hogere orderinstroom in het Grootzakelijke en Corporate segment.

In 2017 zijn we voortvarend gestart met de tweede fase van ons Vereenvoudigingsprogramma. We richten ons daarbij op verdere digitalisering, integratie van onze netwerk-IT en voorbereiding op netwerkvirtualisatie.

Ik ben trots op de sterke voortgang die we de afgelopen jaren hebben geboekt met de uitvoering van onze strategie en dat we worden erkend als de meest duurzame telecomoperator van de wereld. Ik heb er vertrouwen in dat mijn opvolger KPN zal leiden door deze enerverende tijden terwijl de succesvolle uitvoering van onze strategie zal worden voortgezet.

Eelco Blok, CEO

Eelco Blokjaarcijfers2017
Elco Blok over de jaarcijfers 2017

Kernpunten jaarcijfers 2017