Publicatie KPN tweede kwartaalcijfers 2018

“De solide prestaties over het tweede kwartaal zijn een reflectie van een meer gefocuste en digitale organisatie. Door gebruik te maken van geavanceerde data-analyse kunnen we onze dienstverlening verbeteren, waardoor de klanttevredenheid stijgt, en de daarmee gepaard gaande kosten dalen. Hoewel KPN opereert in een concurrerende markt, levert onze gerichte benadering van huishoudens bij het onderdeel Consumentenmarkt tastbare resultaten op. Dit komt tot uitdrukking in aanhoudende groei van het aantal vaste-mobiele klanten en hogere loyaliteit van deze klantgroep. Ook hebben we prijs- en propositieaanpassingen doorgevoerd in onze vaste diensten voor huishoudens. Dit laat zien dat wij de nadruk blijven leggen op waarde en het gebundeld aanbieden van diensten. Bij het onderdeel Zakelijke Markt zijn we goed op weg de prestaties te stabiliseren. De afhankelijkheid van oude diensten neemt af en met IT Services blijven we groeien. Ook hebben we een aantal waardevolle contracten afgesloten met een aantal grote Nederlandse ondernemingen.

Al met al zijn we goed op weg om onze vooruitzichten voor heel 2018 te realiseren. Halverwege de tweede fase heeft het huidige Vereenvoudigingsprogramma al aanzienlijke jaarlijkse besparingen opgeleverd. Ik ben ervan overtuigd dat verdere digitalisering en virtualisatie van netwerken en diensten ruimte zal bieden voor verdere verbeteringen. We hebben het voornemen onze ambities en een update van de strategie te delen tijdens een Capital Markets Day eind november van dit jaar.”

CEO Maximo Ibarra

Vk 180404 Maximo Ibarra Kpn Ben Kortman 5185 2
Kpn Kwartaalcijfers Kw2 2018 Nl

Webcast Pers

Bekijk hier de webcast om 09:00 uur (Engels)

Klik hier voor het Engelse persbericht en de overige Investor Relations documenten

Bekijk hier de webcast om 15:00 uur (Engels)

KPN publiceert op 24 oktober 2018 zijn cijfers over het derde kwartaal 2018.