Kwartaalcijfers

Publicatie tweede
kwartaal 2017

“We liggen goed op schema met de belangrijkste prioriteiten van onze strategie. In de concurrerende Consumentenmarkt onderscheiden we ons met een aanbod gericht op huishoudens. Onze abonnementen die veel keuzevrijheid bieden en onze gerichte marketing inspanningen leiden tot een stijgende waarde per huishouden. In Zakelijke Markt krijgen we erkenning als de beste ICT dienstverlener en leidende IoT speler. De bundeling van vaste en mobiele diensten trekt verder aan in het MKB en biedt ons mogelijkheden om daar ook IT diensten te verkopen. Desondanks moeten we de klanttevredenheid in Zakelijke Markt nog verder verbeteren naar een positief niveau en we ervaren sterke prijsconcurrentie in de mobiele markt voor Grootzakelijke en Corporate klanten.

Ik ben trots op onze samenwerking met Tencent voor de lancering van de WeChat Go simkaart voor Chinese toeristen in Europa. Ons Vereenvoudigingsprogramma levert opnieuw substantiële verbetering van de kwaliteit en de klantervaring in alle segmenten, en een structureel lagere kostenbasis. Al met al staan we er goed voor om de doelen te realiseren die we ons aan het begin van het jaar hebben gesteld.”

Eelco Blok, CEO

Kwartaalcijfers
Eelco Blok over 2e kwartaalcijfers 2017

Kernpunten KPN Tweede kwartaal 2017

Groeiend aantal klanten

Kw2 2017 Responsive Klanten Retail Kw2 2017 Responsive Klanten Breedband Kw2 2017 Responsive Klanten Itv Kw2 2017 Responsive Klanten Vastmobiel Kw2 2017 Responsive Klanten Multiplay

Klanttevredenheid verbetert (NPS)

Kw2 2017 Responsive Tevredenheid Thuis Kw2 2017 Responsive Tevredenheid Zakelijk

Toonaangevende netwerken

Kw2 2017 Responsive Netwerk Vast Kw2 2017 Responsive Netwerk Mobiel

Verbeterde financiële prestaties

Kw2 2017 Responsive Financieel Omzet Kw2 2017 Responsive Financieel Ebitda Kw2 2017 Responsive Financieel Kasstroom

Bekijk hier de webcast om 09:00 uur

Klik hier voor het Engelse persbericht en de overige Investor Relations documenten

KPN publiceert op 26 oktober 2017 zijn cijfers over het derde kwartaal 2017.